نوشته شده توسط : reza ranjbar

بازداشت دونوکیش مسیحی «بهنام ارسالی» و «داوود رسولی» در مشهد و کرج

گزارش‌های دریافتی حاکیست در روزهای اخیر نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تعدادی از ایمان‌داران در مشهد، کرج و شهرهای شمالی کشور را احضار و یا بازداشت کردند.

نوکیشان مسیحی «بهنام ارسالی» و «داوود رسولی»

منابع مطلع به «محبت نیوز» گزارش دادند «بهنام ارسالی» نوکیش مسیحی ساکن کرج که برای سفر به مشهد رفته بود روز جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در منزل یکی از دوستان خود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
ماموران امنیتی شش لباس شخصی بودند که یکی از آنها زن بوده و بدون نشان دادن حکم قانونی وقتی وارد منزل شدند بهنام را به همراه فرد دیگری که در آنجا حضور داشت با خود بردند، اما نفر دوم ساعاتی بعد آزاد شد.
نوکیش مسیحی «بهنام ارسالی» از اعضای سابق کلیسای جماعت ربانی تهران بوده و چند سال قبل نیز به خاطر ایمان مسیحی خود یکبار از محل کار خود اخراج شده بود.

همزمان «داوود رسولی» که در بین ایمان‌داران به «دیوید» شهرت دارد نیز روز جمعه مورخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت شش صبح در مقابل درب منزل خود در کرج توسط دو لباس شخصی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. منابع مطلع به نقل از خانواده این نوکیش مسیحی می‎گویند، ماموران دو ساعت بعد به همراه او دوباره به منزل بازگشتند و شروع به تفتیش و بازرسی خانه کردند که ماموران برخی کتب و وسایل شخصی وی را با خود بردند.
داوود رسولی در زمان بازداشت عازم سفر به مشهد بوده و به نظر می‎رسد ماموران اطلاعات مکالمات آن‎ها را شنود و از پیش شناسایی کرده‌اند.
از زمان بازداشت این دو نوکیش مسیحی، این افراد تاکنون هیچ تماسی با خانواده و یا نزدیکانشان نداشته و هنوز هیچ اطلاعی از علت بازداشت و یا محل نگهداری‌شان در دسترس نیست.

همچنین گزارش‌های دریافتی حاکیست در روزهای اخیر نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تعدادی از ایمان‌داران در شهرهای شمالی کشور را احضار و بازداشت کردند. هنوز جزییات دقیقی در این باره در دست نیست اما گفته شده از برخی از آن‌ها تعهد گرفته‌اند و آزاد شدند.
جمهوری اسلامی زیر فشارهای بین‎المللی قرارگرفته و کارگزاران حکومت در تنگنا هستند اما بدون اینکه درکی از شرایط خود داشته باشند، همچنان به عناوین مختلف به آزار و اذیت اقلیت‎های دینی و قومی ادامه می‌دهند. به نظر می‏رسد موج تازه‎ای از بازداشت و فشار علیه مسیحیان به راه افتاده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در روزهای اخیر در قطعنامه‎ای به افزایش شمار اعدام‌ها و اعدام مجرمان زیر ۱۸ سال، نقض حق آزادی بیان و نقض حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی، سرکوب معترضان و روزنامه‎نگاران، شکنجه و بدرفتاری در زندان‌ها، بازداشت و محکومیت دوتابعیتی‌ها و زیر پا گذاشتن حقوق زنان در ایران اشاره کرده و نوشته وضعیت حقوق بشر در ایران وخیم‌تر شده است. این در حالیست که حسن روحانی ادعا کرده بود قصد دارد وضعیت اقلیت‌های دینی و قومی در ایران را بهبود بخشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram


:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

با حکم دادگاه انقلاب دو نوکیش مسیحی به ۲۵ سال حبس محکوم شدند

احکام صدور حبس برای دو نوکیش مسیحی زندانی در اوین “امین افشارنادری” و “هادی عسگری”  صادر شد. این دو نوکیش جمعن به ۲۵ سال زندان محکوم شده اند.

به گزارش «محبت نیور» در مورخ ۱۲ تیر ماه سالجاری با حکم قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران حکم حبس دو تن از نوکیشان مسیحی زندانی صادر شد.
دو نوکیش مسیحی “هادی عسگری” به ۱۰ سال حبس تعزیری و “امین افشارنادری” به ۱۰ سال حبس و ۵ سال نیز به اتهام توهین به مقدسات ، جمعن به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.
در حکم صادره از سوی قاضی احمد زاده، اتهام این دو نوکیش مسیحی “اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت” عنوان شده است.
دادگاه این نوکیشان مسیحی در ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ برگزار شد و علاوه بر این هر کدام از آنها پس از طی دوران محکومیت برای دو سال نیز حق خروج از کشور را ندارند.
این دو زندانی مسیحی هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به سر می‌برند.

پنجم شهریور ماه سال ۱۳۹۵ (۲۶ آگوست ۲۰۱۶) نیروی انتظامی به باغی در فیروزکوه حوالی تهران یورش برد و ۱۷ تن از شهروندان مسیحی را در آن مکان بازداشت کرد که از این بین ”رامئیل بت تمرز”، ”امین افشارنادری”، “هادی عسگری”، “محمد دهنوی” و “امیرسامان دشتی”، به اوین منتقل شدند.
خانواده‌های این زندانیان تا مدت‌ها حتی نمی‌دانستند آنها به کجا منتقل شده‌اند.
حدود شش ماه بعد از دستگیری این افراد سه نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده‌اند، اما “امین افشارنادری” و “هادی عسگری” بلاتکلیف در زندان ماندند.
امین که حدود سه ماه در انفرادی بود از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا زد و وضعیت جسمی او رو به وخامت گذاشت.
۱۹ فروردین سال ۹۶ بعد از هشت ماه بلاتکلیفی هر دوی آنها پس از ماه‌ها بازجویی تفهیم اتهام شدند.
گفتنی است حکم این دو زندانی مسیحی شفاهی به آنها ابلاغ شده و دادگاه اعلام کرده حکم کتبی به وکلای آنها ابلاغ خواهد شد.
احکام صادره برای این دو تن از زندانیان مسیحی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی در حالی است که در مورخ ۲۲ خردادماه سالجاری نیز حکم زندان برای سه شهروند مسیحی تبعه کشور آذربایجان و یک نوکیش مسیحی ایرانی مجموعن چهل سال حکم زندان صادر شده است.
در آذرماه سال ۱۳۹۵کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران همراه با ۱۸ سازمان حقوق بشری با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواستند تا به آزار و اذیت نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ بدهند. مقامات جمهوری اسلامی ایران در تابستان ۱۳۹۵ فشار بر جامعه نوکیشان مسیحی که پیشینه اسلامی داشتند را به بالاترین حد خود رساندند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram


:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

موج تازه «مسیحیت ستیزی» از سوی روحانیون کلید خورد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با ناصر مکارم شیرازی گفته مبارزه با «مسیحیت تبشیری» بخشی از مسائل اصلی ماست.

«محبت نیوز»- شواهد نشان می‎دهد موج تازه‎ای از حملات رسانه‎ای و سخنرانی‏ها علیه مسیحیت در جلسات و نشست‎های مذهبی آغاز شده است.
“غلامرضا خواجه سروی” معاون اسبق فرهنگی وزارت علوم ۲۶ مهرماه در یک سخنرانی مدعی شده آثار فرهنگی انقلاب اسلامی به جهان غرب منتقل شد و ادیانی مثل مسیحیت و یهود نیز جان گرفتند»!
این ادعا در شرایطی مطرح می‎شود که جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته با بهره‌گیری از تمام زور خود به خصوص قوه قهریه نه تنها ارمغانی برای جوامع غربی نداشته بلکه در داخل کشور نیز کمر به حذف باورهای فرهنگی و اعتقادی و حتی علوم آکادمیکی شده به نوعی منشاء غربی دارند و این سیاست حی تا دخالت در سبک زندگی مردم نیز پیش رفته است.
۲۲ مهرماه “نصرالله پژمانفر”، نماینده تندروی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در نمایش گسترده فیلم‌های خارجی به خصوص آمریکایی گفت «وقتی قوانین خودمان را با قوانین اتحادیه اروپا در این بخش مقایسه می‌کنیم، بعضن حس می‌کنیم که اروپایی‌ها از ما حزب‌اللهی‌تر هستند.»
او تاکید کرده «امروز فیلم‌هایی در سامانه‌های VOD نمایش داده می‌شود که تبلیغ صریح و وسیع مسیحیت است. آثاری که حتی در اندونزی و امارات نیز نمایش آنها ممنوع است.»
کمی قبل‎تر از آن هفتم مهرماه “احمد واعظی” رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با “ناصر مکارم شیرازی” گفته مبارزه با مسیحیت تبشیری بخشی از مسائل اصلی ماست. وی مبارزه با مسیحیت را تاکید کرده که باید در کنار آن با تصوف، وهابیت و جریان‎های تکفیری نیز مقابله کرد.
در واقع با این شرایط و مشکلاتی که جامعه در آن گرفتار شده همچنان حوزویان دست از ستیز و تقابل برنمی‎دارند و سودای خود را دنبال می‎کنند، بدون اینکه پاسخ دهند رسیدگی به وضعیت مردم مهمتر است یا ستیز با مسیحیت!

مسیحیت ستیزی در حوزه نشر
در ماه‎های گذشته چند عنوان مقاله و کتاب علیه مسیحیت منتشر شد. به عنوان نمونه، ۲۲ مرداد ماه، هفتاد و هفتمین فصلنامه تخصصی فرق و ادیان «روشنا» به چاپ رسید که در بخشی از آن به مسیحیت حمله شده بود. این نشریه گزارشی در مورد «مسیحیت تبشیری در ترکیه» منتشر کرده بود.
نهم مرداد نیز کتابی با عنوان «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته “آیت‌‏الله محمدحسین کاشف ‏الغطاء” با ترجمه و توضیحات “سید هادی خسروشاهی” منتشر شد.
در بخشی از این کتاب نیز به فعالیت‌‎های مسیونرهای مسیحی در ایران پرداخته شده است. خسروشاهی درباره ضرورت ترجمه این کتاب می‌‏نویسد: «کوشش‏‌های پیگیر فرقه‌‎های گوناگون مسیحیت در میان جوانان مسلمان ایران و تبشیر مسیحی‏گری از راه مکاتبه، دعوت به کلیسا، فستیوال‌‎ها، گردش‌‎های دسته جمعی، تفریحات گوناگون، پخش و توزیع کتاب مقدس و اوراق تبشیری در سراسر ایران و اخیرن برنامه‌‏های رادیویی صدای انجیل، فیلم‌‎های جالب و بزرگ سینمایی از جمله بن هور، پادشاه پیروزمند، پادشاه غم‏ها، ردا (خرقه)، ده فرمان، فروغ بی‏ پایان و غیره و همچنین اقدامات دیگر موجب گشته که گویا شبهه‌‎هایی در ذهن گروهی از جوانان کم اطلاع به وجود آید.»
او در ادامه مدعی شده «سئوالاتی که به دست ما می‌‏رسد، نشان می ‏دهد که شناخت و شناسایی مسیحیت تحریف شده، اکنون یکی از وظایف حتمی و ضروری ماست. برای انجام این وظیفه اسلامی و ملی، به ترجمه کامل کتاب معروف آیت الله مجاهد مرحوم کاشف ‏الغطاء اقدام شد و با نشر آن امیدواریم که نسل جوان اطلاعات کافی و جالبی درباره مسیحیت کنونی به دست آورند که راهنمای آنان در این زمینه باشد.»
این کتاب بیشتر از آنکه جنبه مطالعاتی یا نقد داشته باشد به نوعی خوراک فکری برای مشروعیت بخشیدن به برخوردهای امنیتی با نوکیشان مسیحی را زمینه‎سازی کرده است.
با افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی از سوی آمریکا و بالاگرفتن اعتراضات مردمی، حکومت به شدت در تنگنا قرار گرفته و به ویژه دستگاه روحانیت که به دلیل مشارکت در فساد، رانت‎خواری و اختلاس و چپاول، حیثیت و اعتبار آن زیر سوال رفته با بحران مشروعیت روبرو شدند.
تبعات و عوارض چنین وضعیتی که حاکمیت در آن قرار گرفته فشار به فعالین سیاسی و مدنی و اقلیت‎های دینی و قومی است. به خصوص آنکه در ماه‎های اخیر دولتمردان آمریکایی تقریبن در اغلب موضع‌گیری‎های خود علیه مسئولان جمهوری اسلامی و عملکرد چهل ساله‎ی حکومت به طور مشخص به پایمال شدن حقوق اولیه اقلیت‎های دینی و دگراندیشان مذهبی هم اشاره کرده است.

تجریه نشان داده نهادهای امنیتی پیش از آغاز موج بازداشت‌های فعالین سیاسی و دگراندیشان عقیدتی ابتدا با پرچمداری روضه‎خوانان و مداحان و روحانیون در مراسم مذهبی زمینه چینی می‎کنند و در مرحله دوم برخوردهای امنیتی را کلید می‎زنند.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

گزارش/ جفا بر مسیحیان ایران در سالی (۱۳۹۶) که گذشت

در این گزارش تلاش شده به برخی از رویدادها و عناوینی که در سال ۱۳۹۶ بر مسیحیان ایران گذشت، نگاهی هر چند کوتاه داشته باشیم تا بتوانیم برخی از موارد نقض حقوق مسیحیان ایران، بویژه در خصوص نوکیشان مسیحی را یادآور شویم .

«محبت نیوز» – بررسی کارنامه جمهوری اسلامی در یک سال گذشته در برخورد با مسیحیان نشان می‌دهد که «مسیحیت ستیزی سازمان یافته» شاخص اصلی برخورد حکومت ایران با مسیحیان در سال ۱۳۹۶ بوده است. با پشت سر گذاشتن سال ۱۳۹۶ بررسی گذرا و کوتاه از رفتار یک ساله جمهوری اسلامی در برخورد با مسیحیان ایران بویژه نوکیشان مسیحی حکایت از وخیم‌تر شدن وضعیت مسیحیان در مواجهه با حکومت مذهبی ایران دارد.
تعطیلی کلیساهای ساختمانی مرتبط با مسیحیان فارسی زبان، محدودیت ها و فشار بر کلیساهای خانگی، عدم چاپ و توزیع انجیل مقدس مسیحیان، تملک اموال، املاک و حتا وثیقه سپرده بازداشت شدگان مسیحی از سوی دستگاههای قضایی ،بازجویی و احضار نوکیشان، اخراج آنان از محیط‌های کاری، تخریب اماکن و بناهای تاریخی مسیحیان و مهاجرت اجباری کشیشان، معلمین کتاب مقدس و نوکیشان مسیحی از ایران و … آسیب‌های ناشی از آن تنها نمایی کلی از نادیده گرفتن حقوق‌ مسیحیان در ایران در یک سال گذشته بود. اما علاوه بر بازداشت‌ها و اعمال محدودیت‌ها اصلی‌ترین شاخص جمهوری اسلامی ایران در سالی که گذشت مسیحیت ستیزی سازمان یافته بود که خود را به عنوان جریانی تکامل یافته که از سال‌ها پیش کلید خورده بود، بروز داد.
هنوز مسیحیانی هستند که درایران دربند زندانهای جمهوری اسلامی روزگار می گذرانند و یا ( بلاتکلیف )در انتظار برگزاری دادگاهشان بسر می برند. متاسفانه تاکنون بخاطر مسائل امنیتی و عدم گردش اطلاع رسانی صحیح و بویژه تهدید خانوادهای نوکیشان مسیحی گزارش‌های رسمی و آماری دقیق نمی توان در این زمینه ارایه داد.
موسسه «درهای باز» (Open Doors) نیز سال گذشته میلادی ۲۰۱۷ جمهوری اسلامی ایران را در فهرست ۱۰ کشور اول که درآنها مسیحیان مورد جفا قرار می‎گیرند اعلام کرد.

 

پروژه‏ نفوذ در جامعه‎ مسیحی و استفاده ابزاری آن‎ها در جهات اهداف حکومت
سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات تلاش زیادی کردند تا ارتباط خود با نمایندگان کنونی و پیشین مسیحی مجلس شورای اسلامی اعم از نمایندگان آشوری و ارمنی و رهبران دینی و مسؤولان نهادهای کلیسایی و فرهنگی از جمله شورای خلیفه‎گری ارامنه و شخص سبیوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال و اطرافیان او همینطور رهبران ارامنه در شهرستان‎های دیگر از جمله اصفهان و آذربایجان و گیلان بیشتر کنند.
کارن خانلری و ژرژیک ابرامیان (نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی)، یوناتن بت کلیا (نماینده آشوری در مجلس شورای اسلامی) و اسقف‎ها آشکاریان، چفتچیان، کاشجیان داودیان (ارامنه ارتدوکس و کاتولیک) میرام و بنیامین (آشوری) افرادی بود که نمایندگان سپاه و وزارت اطلاعات و به طور کل نهادهای امنیتی در جلسات مختلف به بهانه‎‎های مختلف از جمله انتخابات، گفتگو بر سر طرح‎های فرهنگی و دینی با آنان دیدار کردند.
همچنین نباید از تلاش جمهوری اسلامی برای تقویت روابط خود با آن دسته از مسیحیان ‏در منطقه‎ی خاورمیانه و شرق اروپا که از نظر ایدئولوژی و منافع سیاسی با مواضع سیاسی جمهوری اسلامی همسو هستند.
جمهوری اسلامی در روابط خارجی خود نیز از مسیحیان همسو به عنوان ویترینی برای نشان دادن وجود آزادی و برابری اقلیت‎های دینی در صحنه‎ی مدیریت و سیاست استفاده کرد. تحت همین سیاست دغدغه‌های اصلی جامعه مسیحی ایران و تبعیض علیه آن‎ها ندید گرفته شد.
همزمان اما اقلیت‎های دینی از جمله مسیحیان در داخل کشور محدودتر شدند تا آنجا که حتی برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا به دستور شورای نگهبان کاندیدهای اقلیت‎های رد صلاحیت شدند و موازی با آن تلاش می‎شد مقام‎های سیاسی و نظامی به خانواده جانبازان و شهدای مسیحی در ایران نزدیک شوند که مصداق سوء استفاده تبلیغاتی از آن‌ها بود. سرزدن مقام‎های حکومتی از جمله شخص علی خامنه‌‏ای به منزل این افراد و همین طور برگزاری گردهمایی برای خانواده آنان از جمله این تلاش‌ها بود.
همزمان فرماندهان سپاه و امامان جمعه و نمایندگان خامنه‌‏ای در شهرهای مختلف نسبت به گسترش مسیحیت در ایران هشدار دادند و خواستار برخورد با آن شدند.

حبس‎های طولانی، مجازات سنگین و انواع و اقسام فشارها
صدور احکام سنگین قضایی در دادگاه‎ها و در نظر گرفتن مجازات حداکثری توسط قاضی و افزودن مجازات‎های جانبی روی حکم از جمله تبعید به نقاط بد و آب هوا برای نوکیشان مسیحی، رد درخواست‎های آنان برای استفاده از مرخصی در دوران حبس، جلوگیری از ملاقات‎های هفتگی زندانیان با خانواده‎ها، محدود کردن آن‎ها برای تماس تلفنی، محدود کردن آن‎ها در گرفتن وکیل و فشار به خانواده‎ها برای سپردن پرونده‎های زندانیان به وکلای مجرّب از جمله مواردی بود که در سال گذشته بارها نوکیشان مسیحی زندانی و خانواده‎های آن با این اتفاق‎ها روبرو شدند. ابراهیم فیروزی یکی از نوکیشان مسیحی بود که تا پنج سال به زندان محکوم شده و باید سال ۱۳۹۸ باید در زندان بماند . حتی یک روز مرخصی نداشته و بعد اتمام دوران زندان دو سال به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان تبعید خواهد شد.
نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران با چراغ‎سبز مسؤولان زندان در اوین مضروب شد.
فشار بر زندانیان مسیحی و خانواده های آنان از جمله « ویکتور بِت تًمرز کشیش سابق کلیسای پنطیکاستی آشوری شهرآرا در تهران همسر وی خانم «شامیرام عیسوی» که به ۵ سال حبس تعزیزی محکوم شد و فرزندشان رامئیل بت تمرز، همچنین سوادا آغاسر، کاویان فلاح محمدی، هادی عسگری، امین افشارنادری،امیر سامان دشتی…
بی‎خبر گذاشتن خانواده مسیحیان از سلامت زندانیان را هم نباید فراموش کرد فشاری که به «انوشه (ورونیکا) رضابخش» و «سهیل (آگوستین) زرگرزاده‌ثانی» پس از دستگیری آن‎ها در ارومیه توسط اطلاعات سپاه تحمیل شد. مهرداد هوشمند و سارا نعمتی زوج مسیحی بودند که هفته‎ها در زندان بلاتکلیف بودند. جمهوری اسلامی آنقدر مسیحیان را تحت فشار قرار می‎دهد که یا توبه کنند، یا همکاری کنند و یا قید وثیقه را بزنند و از کشور فرار کنند.
همچنین از روند تعویق انداختن برگزاری دادگاه‎های نوکیشان مسیحی و بلاتکلیف گذاشتن آنها نباید گذشت.
گرچه بازداشت مسیحیان در پایتخت کم شد اما فشار روی نوکیشان مسیحی در شهرستان‎ها بیشتر شد از جمله بازداشت «محمدعلی ترابی» و «عبدالعلی پورمند» در دزفول.
مسئله مهمی که نباید در مورد این دو زندانی از آن گذشت گرفتن امضاء روی برگه سفید بود که با هدف «پرونده سازی» و «گرفتن اعتراف اجباری» و یا «راهی برای گرفتن توبه نامه اجباری» انجام گرفت.
صدور احکام حکم ۴۰ سال زندان برای «ناصر نورد گُل تپه» و «بهرام نسیبوف الخان اوغلو»، «یوسف فرهادوف تالت اوغلو» و «الدار قربانوف» سه مسیحی اهل باکو تبعه جمهوری آذربایجان و در نهایت آزادی آن‌ها در قبال وثیقه سنگین و در نهایت بالاکشیدن وثیقه‎ها.

همچنین باید به نوکیش مسیحی علی امینی که در آستانه کریسمس در شهر تبریز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد اشاره کنیم که از وضعیت وی همچنان اطلاعی در دست نیست.
یکی دیگر از خبرهایی که امسال نباید به سادگی از کنار آن گذشت توصیه قاضی نورد گل‌تپه به او بود که گفت برای کاهش حکم ۱۰ سال زندان باید «رضایت بازجو» را جلب کند!

پرونده‎سازی‎های مشکوک و هدفمند و بکارگیری روش‎های حذفی
مشارکت رسانه‎ها و وب‏سایت‌های امنیتی برای پرونده‌‏سازی علیه نوکیشان مسیحی و امنیتی جلوه دادن فعالیت‎‌های کلیساهای خانگی با مرتبط دانستن مسیحیان با عوامل جاسوسی و سرویس‎های اطلاعاتی بیگانه نظیر پرونده ‏سازی‎هایی که برای روزنامه‎نگاران و دوتابعیتی‎ها ساخته می‏شود.
یکی از پروژه‎های جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۶ ترور سعید کریمیان مدیرعامل شبکه «جم تی وی» بود. از اتهامات کریمیان که در همین سایت‎ها و خبرگزاری‎های حکومتی مطرح شد «ترویج مسیحیت» در شبکه‏ های جم تی وی بود.
تعطیلی برخی از جلسات انجمن‌ معتادان گمنام (NA) به اتهام ترویج مسیحیت و زدن برچسب امنیتی به فعالیت‎ سازمان‎های مردم نهاد از جمله پروژه‎های جمهوری اسلامی ضد مسیحیت در سال ۱۳۹۶ است.
جاسوسی سپاه از زندگی «مسیحیان ایرانی» خارج از کشور نیز از جمله فعالیت مخرب نهادهای حکومتی علیه مسیحیان است که در سال ۱۳۹۶ به اوج خود رسید.
یکی از پرونده‎های مشکوک سال ۹۶ که همچنان بی سرانجام ماند حمله گروهی از تندروها و آتش به اختیارهای نظام به اتومبیل حامل «واروژ میناسیان» رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان در شهریور ماه بود.

 

دست‎گذاشتن روی اموال و دارایی‎های مسیحیان با روش‎های امنیتی و ابزار قضایی
دست گذاشتن روی اراضی متعلق به جامعه مسیحیان از ادامه تلاش‎های شهرداری تهران برای به چنگ آوردن اراضی گورستان‎های دولاب، مصادره باغ شارون متعلق به شورای کلیسای جماعت ربانی با برچسب جاسوسی اعضای شورا برای سرویس‎های اطلاعاتی بیگانه، تخریب بناهای متعلق به مسیحیان در شهرهای مختلف از جمله مدارس ارمنی در اهواز و مدرسه «آریان» مشهد که به حسینیه تبدیل شد و یا ندید گرفتن فرسایش و تخریب عمدی این بناها مثل تخریب گورستان مسیحیان کرمانشاه به جهت از بین رفتن بنا و دست گذاشتن روی آن‎ها انجام گرفت. همچنان که در تبریز با زد و بند شهرداری منطقه سه این شهر و شورای خلیفه‎گری زمین‎هایی متعلق به جامعه ارامنه تغییر کاربری داده شد.
به این بخش باید تلاش برای «مسحیت زدایی» را هم افزود که دایره وسیعی دارد. از تخریب نمادها‌ و بناهای معلق به مسیحیان گرفته تا تخریب بناها و معماری‎های غیراسلامی از جمله تلاش برای تخریب خانه ثابت پاسال یا “کاخ ورسای کوچک” در خیابان جردن تهران و تبدیل این بناها به مسجد و حسینیه اشاره کنیم که لازم به ذکر است روحانیون و مراجع بلندپایه و بسیاری مقامات دیگر بارها نسبت به گسترش معماری رومی و مسیحی اعتراض کردند.

در خصوص جفای هدفمند بر دیگر اماکن تاریخی متعلق به مسیحیان می توانیم از کلیسای گئورگ مقدس در روستای هفتوان که تبدیل به موزه سنگ شد و یا با “کلیسای معموره” که به “حسینیه” تبدیل شد یاد کنیم.
مسیحیت‎زدایی و تخریب‎ها در حوزه رسانه‎ها و تبلیغات بیش‎ از هر جای دیگر بود. برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‎های ضد مسیحیت، ادامه انتشار کتاب‎های ضدمسیحی، تولید برنامه‎های تلویزیونی و رادیویی برای تخریب مسیحیت، ساخت فیلم‎های سینمایی با تحریف اصول و مبانی خودساخته نیر «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی».

در خاتمه نیز بجاست یادی کنیم از کشیش ورویر آوانسیان که بیش از ۱۷ سال به عنوان کشیش رسمی در کلیساهای ارامنه و فارسی زبان ایران فعالیت کرد وی به دلیل «کسالت‌های جسمی و نارسایی شدید قلبی، بیماری دیابت و چندین جراحی که انجام داد خود را از خدمت شبانی بازنشسته کرد اما قلب او برای بشارت همچنان می تپید و صدایش ماندگار ماند. کلیسای عیسی مسیح در ایران در سالی که گذشت یکی از برجسته ترین خادمین خود را از دست داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
 


:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()