نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

در حالی خبر و گزارشات بیشتر از موج بازداشت و دستگیری نوکیشان مسیحی در ایام کریسمس در ایران گزارش می شود که سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه برای سال ۲۰۱۳ ، جمهوری اسلامی ایران را از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول این لیست قرار داده است .

چهارتن از نوکیشان مسیحی به نام های «سارا رحیمی نژاد»، «مصطفی ندری»، «مجید شیدایی» و «جورج عیسائیان» غروب روز سه شنبه دهم دی ماه ۹۲، توسط ماموران لباس شخصی در دهکدۀفردیس کرج بازداشت شدند.

بر اساس گزارش فعالین حقوق بشر در ایران ( کمپین ) ، این نوکیشان مسیحی برای برگزاری مراسم کریسمس و سال نوی مسیحی در منزل جورج عیسائیان حضور داشتند که ماموران لباس شخصی به محل هجوم برده و پس از ضرب و شتم اقدام به بازداشت این افراد می کنند.

این افراد همچنین پس از دستگیری به مکان نامعلومی انتقال داده شدند .

این گزارش می افزاید؛ ماموران در تفتیش خانه و افراد حاضر، برخی از لوازم از قبیل کتاب و جزوات، کامپیوتر ، سی دی و دی وی دی های موجود ،رسیور ماهواره و حتی آلبوم خانوادگی … را ضبط و با خود می برند.

بر اساس این گزارش پس از مراجعه خانواده های این نوکیشان مسیحی به پلیس امنیت و زندان اوین تاکنون نتوانستند اطلاع دقیقی از وضعیت سلامت و یا محل نگهداری آنان بدست بیاورند.

گفتنی است یکی از مناسبت‌هایی که فشار بر جامعه مسیحی ایران افزایش می‌یابد، کریسمس و سال نوی مسیحی است که دستگیری و آزار نوکیشان مسیحی در ایران در این ایام همچنان از سوی نهادهای امنیتی و نظامی انجام می‌گیرد و همه ساله هم‌زمان با فرارسیدن کریسمس و سال نوی میلادی که مسیحیان به گردهم آیی و نیایش و مشارکت در امور مربوط به جشن تولد عیسی مسیح ( کریسمس )می‌پردازند، تهدید، احضار و بازداشت‌ها شدت می گیرد.

لازم به ذکر است در هفته‌های گذشته همزمان با ایام کریسمس، چند تن از نوکیشان مسیحی به نام های فائقه نصرالهی، مستانه رستگاری، امیرحسین نعمت اللهی، احمد بازیار و آقای حسینی، در یک کلیسای خانگی در شرق تهران نیز بازداشت شدند.

گزارش‌ها درباره آزار مسیحیان ایران همچنین حاکی از آن است که «حسین ساکتی آرامسری» از نوکیشان مسیحی، طی روزهای اخیر توسط دادگاه انقلاب اسلامی کرج به یک سال حبس محکوم و وی هم اکنون در بند ۷ زندان ندامتگاه مرکزی کرج بسر می‌برد.

بر اساس گفتگویی که محبت نیوز با برخی از نوکیشان مسیحی آزاد شده انجام داده است این افراد گفته‌اند: “که بازجویان بارها به صورت غیر مستقیم و مستقیم برای نوشتن اعترافات کذب آنان را تحت فشار قرار می‌دادند و بازجویان تاکید بر این دارند که نوکیشان مسیحی اعتراف کنند که با خارج از کشور در ارتباط بوده و برای تبلیغ مسیحیت از آنان پول دریافت می‌کنند.

گسترش کلیساهای خانگی در نقاط مختلف ایران از جمله نگرانی‌های شدید جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی حکومتی است که همواره برای مقابله با آن زمینه سازی صورت می‌گیرد.

دولت ایران با استفاده از ابزار تبلیغاتی و تریبون روحانیون افراطی و صرف بودجه های هنگفت تلاش می کند این امر را به جامعه ایران تزریق کند که کلیسای بشارتی و خانگی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد. حکومت مذهبی ایران، نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت مورد پیگرد قرار داده و یا احضار و بازداشت می کنند.

امسال نیز سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که فشار بر مسیحیان در سراسر جهان در این سال افزایش یافته است و در این میان ایران از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول قرار دارد.mohabatnews.com



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

اما او مادری داشت که انسان بود و به عنوان یک کودک قدم بدین جهان گذاشت (متی ۱: ۲۰، لوقا ۱: ۳۴-۳۵). اگر چه عیسی خدا بود، اما به شباهت مردمان شد (فیلیپیان ۲: ۷) انسانها می‌توانستند او را ببینند و لمس کنند (اول یوحنا ۱: ۱-۲)؛ او همانند انسانهای دیگر خسته، تشنه، و گرسنه می‌شد و همچون دیگر انسانها می‌گریست. عیسی آزموده شده در هر چیز به مثال ما است (عبرانیان ۴: ۱۵). همانند ما، عیسی نیز در مواردی که خدا آینده را بر او مکشوف نمی‌ساخت، اطلاعی از آینده نداشت (مرقس ۱۳: ۳۲). 

اعتقاد به این موضوع که عیسی کاملا انسان شد، اهمیتی حیاتی دارد. یوحنا موضوع را آزمونی می‌داند برای تشخیص کسانی که روح خدا را دارند از آنانی که او را ندارند؛ او می‌گوید که انبیای دروغین و فریبکار، این موضوع را انکار می‌کنند که عیسی در جسم ظاهر شد (اول یوحنا ۴: ۱-۲). 

 

بدعت‌هایی در مورد عیسی 


کلیسا از همان ابتدای تاریخ خود، با اشخاصی روبرو شد که آموزه‌های نادرستی را در مورد عیسی تعلیم می‌دادند. حتی امروزه نیز اشخاصی هستند که با پیروی از تعالیم نادرست در مورد عیسی، در طریق گمراهی گام بر می‌دارند. این تعالیم نادرست را می‌توان به سه گروه اصلی تقسیم کرد. نخستین گروه از تعالیم نادرست، این دیدگاه را مطرح می‌کنند که عیسی صرفا یک انسان بود و به هیچوجه خدا نبود. کسانی که چنین دیدگاهی دارند، معتقدند که عیسی معلم بزرگ اخلاق بود و خدا نیز او را تایید فرمود، اما خدا بودن عیسی را انکار می‌کنند.

دومین گروه از تعالیم نادرست، در نقطه مقابل تعلیم فوق قرار دارد، یعنی این دیدگاه را مطرح می‌سازد که عیسی خدا بود، اما انسان نبود. برخی از پیروان این گروه می‌گویند که عیسی تنها روح بود و بدنی هماند انسانهای دیگر نداشت. برخی دیگر نیز می‌گویند که روح عیسی، روح یک انسان نبود، بلکه او فقط دارای روح خدا بود که در بدن انسانی ساکن شده بود.

اما این دیدگاه نیز نادرست است زیرا عیسی انسانی کامل بود که هم دارای بدنی انسانی و هم دارای روح انسانی بود (عبرانیان ۲: ۱۷-۱۸). 
سومین گروه از تعالیم نادرست، این است که عیسی از الوهیت برخوردار بود، اما این الوهیت در مرتبه‌ای پایینتر از خدای پدر قرار داشت.

کسانی که چنین دیدگاهی دارند، بر این عقید ه اند که بدن، ناپاک و گناه آلود است؛ لذا خدای پاک هرگز در بدن انسانی ظاهر نمی‌شود. بنابراین، پیروان این گروه معتقدند که عیسی از نظر الوهیت در مرتبه‌ای پایینتر از خدا قرار داشت، اما خود خدا نبود.

این گروه (که نمی‌توان آنها را مسیحیان حقیقی دانست)، به آیاتی اشاره می‌کنند که در آنها عیسی گفته که پدر از وی بزرگتر است (یوحنا ۱۴: ۲۸). درست است که عیسی در این آیات پدر را بزرگتر از خود می‌داند، اما علتش این است که او در دوره زندگی بشری خود، در جسم انسانی بود و برای کاری خاص آمده بود. در آیات دیگر عیسی می‌گوید: «من و پدر یک هستیم» (یوحنا ۱۰: ۳۰)؛ « کسی که مرا دید پدر را دیده است» (یوحنا ۱۴: ۹). یوحنا با صراحت می‌گوید که عیسی در ابتدا نزد خدا بود و او خدا بود (یوحنا ۱: ۱).  بنابراین، همانگونه که در سطور فوق دیدیم، عیسی کاملا خدا و کاملا انسان بود.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 فروردين 1397 | نظرات ()